fbpx

Veel gestelde vragen

 

Ik ben heel erg stijf, is yoga dan wel wat voor mij?
Yoga is voor alle leeftijden en elke lichaamsbouw. Het maakt daarbij niet uit of je van nature stijf en lenig bent. Yoga beoefen je op je eigen niveau. De docent begeleid je hierin en zorgt ervoor dat je niet over je eigen grenzen heen gaat. Heb je een blessure? Meld dit dan voorafgaand aan de les. De docent geeft je aangepaste houdingen daar waar nodig.

Ik heb nog nooit yoga of Pilates gedaan, is dat een probleem?
No worries! We begeleiden je graag op jouw niveau. De docenten zijn opgeleid om je een passende vervangende houding te geven. 

Wat zijn de voordelen van yoga?
Zodra je begint met yoga zal je merken dat het een groot effect heeft op je lichaam en geest. Door yoga word je soepel en sterk. Je zal beter slapen, oude blessures kunnen opeens verdwijnen en misschien merk je zelfs dat je je beter kunt concentreren op bijvoorbeeld je werk.

Wat zijn de voordelen van Pilates?
Pilates zorgt voor een buik en rug spieren. We noemen dat het powerhouse. De lessen zorgen ervoor dat je figuur en coördinatie verbeteren, vergoten de lenigheid en kracht in je bovenlichaam en je benen, helpt bij rugklachten en vertraagt het verouderingsproces.

Blessure/ ziekte / zwangerschap?
Ben je geblesseerd, ziek of zwanger? Bespreek dan altijd met een zorgprofessional of je yoga en Pilates mag blijven beoefenen. Wij adviseren om in het eerste trimester geen of lichte yogalessen te volgen. Heb je gezondheidsklachten meld dit dan altijd voorafgaand aan de les. De docent kan hier dan rekening mee houden en je indien nodig aangepaste houdingen adviseren.

Welke effecten kan ik verwachten na het beoefenen van yoga?
Verhoogde concentratie, beter slapen, minder rugklachten, persoonlijke groei, beter omgaan met stressvolle situaties, andere sportbeoefening zal gemakkelijker gaan, meer energie, mindere blessure gevoelig, blijer en meer in balans en verhoogde spierspanning.

Wat moet ik aan tijdens een yoga of Pilatesles?
Een yogales is een combinatie van rustige ademhalingsoefeningen en yogahoudingen. Zorg er daarom voor dat je wat warms bij je hebt dat je gemakkelijk aan en uit kunt trekken. Het is fijn als je kleding niet knelt en gemakkelijk transpiratie op kan nemen. We beoefenen yoga op blote voeten. Heb je last van koude voeten, neem dan een paar lekkere warme sokken mee die je kunt aantrekken tijdens de ademhalingsoefeningen en meditatie.

De Pilates lessen zijn over het algemeen actief. Draag soepele niet te wijde kleding. En zorg ervoor dat je wat uit of aan kunt trekken als je het warm krijgt of afkoelt. 

Hoe kan ik betalen?
Heb je al een account aangemaakt op Fitmanager? Volg dan de stappen daar en betaal via iDEAL. Kom je er niet uit? Stuur ons dan een mailtje of maak de betaling via je eigen bank over naar: NL 10 RABO 0308571134 t.n.v. Yoga Woubrugge  

Mijn vraag staat er niet bij?
Heb je een vraag die hier niet beantwoord wordt? Neem dan gerust contact op via e-mail: info@yogawoubrugge.nl of bel 06-4001 6964 

Klaar voor meer energie?

Stel je kennismaking met yoga & pilates niet langer uit. Al na een paar lessen merk je verschil. Je lijf voelt lichter, soepeler, energieker, en je bent beter bestand tegen stressvolle situaties. Zelf deze effecten ervaren? Boek een gratis les!